JHJ

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم؟

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم؟

بیشتر شرکت هایی که توسط Forbes در سال 2019 به عنوان غول های فناوری معرفی شده اند، در ابتدا استارتاپ هایی کوچک بوده اند. فیس بوک که از شبکه مدارس خصوصی با بودجه صفر شروع به کار کرد یا گوگل که یک پروژه تحقیقاتی توسط دو دانش آموز استنفورد بود، تنها دو نمونه مشهور هستند.

اگر در آغاز کار سرمایه ای ندارید، نگران نباشید.

شما تنها نیستید. تقریباً 70٪ از کارآفرینان در ایالات متحده استارت آپ خود را از خوابگاه های دانشگاه و زیرزمین ها حتی بدون اجاره دفاتر راه اندازی می کنند.

مقاله (( چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم )) به شما می آموزد که واقعاً برای شروع استارتاپ به چه چیزهایی نیاز دارید، چطور می توانید توسعه استارتاپ خود را برنامه ریزی کنید. و از اشتباهات مهمی که 60٪ از دارندگان استارتاپ هایی انجام داده اند که پروژه های آنها طی 1-4 سال از زمان رسمی راه اندازی کسب و کارشان سودآوری نداشته است، جلوگیری کنید.

شروع استارتاپ
شروع استارتاپ

چگونه یک استارتاپ راه اندازی کنیم؟

 اولین سوالی که قبل راه اندازی هر فعالیتی باید از خود بپرسید، این است که “آیا کسی همان ایده را قبلاً اجرا کرده است، و اگر” نه “پس چرا؟” پاسخ درست به این سوال مانع از متضرر شدن شما خواهد شد.

چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ میلیون ها انسان خلاق وجود دارد که در حال حاضر رویای راه اندازی یک استارتاپ را دارند.

برخی از آنها ممکن است همان ایده ای را که ذهن شما را درگیر کرده است، آغاز کرده باشند.

 اگر موفق شده باشند، آن ها را در نتایج گوگل پیدا خواهید کرد.

 اگر آنها شکست خورده باشند، یعنی برای آن ایده تقاضایی وجود نداشته است. توجه داشته باشید! دلیل دوم، گسترده ترین دلیل عدم موفقیت در راه اندازی است.

سال گذشته، این امر برای 42٪ از شرکت های نوپا اتفاق افتاده است.

شروع استارتاپ
شروع استارتاپ

3 مرحله زیر را در مورد پتانسیل ایده  خود در شروع استارتاپ، بررسی کنید:

  • نیاز را بررسی کنید. آیا واقعی است؟

برای انجام تحقیقات بازار نیازی به استخدام متخصصان بازاریابی ندارید. بیشتر پاسخ ها را حتی افراد غیرحرفه ای می توانند پیدا کنند.

قبل از ایجاد یک شرکت نوپا، سعی کنید بفهمید که آیا ایده شما ارزش وقت گذاشتن دارد یا نه.

سپس سعی کنید تخمین بزنید که چه تعداد از افراد با این مشکلاتی دارند که ایده شما آن را حل می کند.

و این افراد را با جزئیات توصیف کنید (سن ، جنس ، محل زندگی و سطح درآمد) اکنون گروه های مخاطب فرضی مشخص خود را دارید.

برای مرحله بعدی آماده شوید! تصور کنید که نماینده هر یک از گروه های هدف هستید و تخمین بزنید که مشکلات ذکر شده برای شما چقدر جدی است.

از مقیاس 10 درجه ای استفاده کنید که 10 مخفف “مشکلی است که کیفیت زندگی من را کاهش می دهد ، من برای پرداختن به آن هزینه ای را پرداخت خواهم کرد” و 1 مربوط به “مشکلی است که خودم حتی بدون توجه به آن به راحتی حلش می کنم”.

اگر ایده شما نمره بالایی گرفت ، به پاراگراف بعدی بروید.

  • فناوری ها را بررسی کنید.

چگونه ایده های تجاری کسب کنیم؟ ویلیام آرتور وارد یک بار گفت اگر شما بتوانید چیزی را تصور کنید، می توانید آن را خلق کنید.

با این حال، در محیط راه اندازی فناوری انبوه، باید بر پیشرفت تکنولوژی نیز حساب کنید.

اگر متوجه شده اید که ایده شما منحصر به فرد است و به افراد کمک می کند، ممکن است علت این که پیش از این کسی چنین استارتاپی را راه اندازی نکرده باشد،  زیرا برای آنها بسیار گران تمام می شود.

تجزیه و تحلیل اینکه چه فناوری هایی برای اجرای ایده شما لازم است. اگر هنوز این فناوری ها وجود ندارند، ابتدا باید هزینه های توسعه را تخمین بزنید.

خوب ، شرکت هایی مانند گوگل می توانند سرمایه چشمگیری را صرف تحقیقات فن آوری کنند و از پیشرفت فناوری جهانی بهره مند شوند. موتور جستجوی گوگل AI و Google Glass نمونه های خوبی برای چنین سرمایه گذاری هایی هستند. اما وقتی صحبت از استارت آپ ها می شود ، همیشه بهتر است از فناوری های موجود استفاده کنید.

  • بازار را بررسی کنید. ( تحقیقات بازار)

چگونه ایده ای ایجاد کنیم که شکست نخورد؟ عدم انجام تحقیقات بازار رایج ترین اشتباهی است که شرکت های نوپا مرتکب می شوند.

حدود 42٪ از شرکت های فناوری جدید شکست خوردند. چون فقط عده کمی بودند که حاضر بودند بابت خدمات آن ها پول بپردازند.

در دنیای تجارت، همه چیز با پول قابل اندازه گیری است.

قبل از شروع توسعه استارتاپ خود، بفهمید که پیشنهاد آینده شما چه تعداد از افراد را می تواند جذب کند و چه مقدار از این طریق می توانید درآمد کسب کنید.

برای تخمین حجم بازار هدف، موارد موفقیت آمیز را در زمینه های مشابه تجاری بررسی کنید، روند تقاضا را مطالعه کرده و از نرخ رشد بازار مطلع شوید.

توجه داشته باشید که همیشه برخی رقبا وجود دارند که شما باید آن ها را کنار بزنید.  با بررسی آمار استفاده جهانی سعی کنید بفهمید که طاقچه شما بسیار رقابتی است.

شروع استارتاپ
شروع استارتاپ

چگونه یک استارتاپ راه اندازی ایجاد کنیم؟ ( مراحل نوشتن بیزینس پلن یا طرح تجاری)

طرح تجاری استارتاپ چیست؟ این سند منعکس کننده فلسفه پروژه، نتایج تحقیقات بازار، اهداف قبلی و نقاط عطف پروژه، جدول زمانی کلی توسعه و بودجه بندی دقیق است. همچنین طرح تجاری، مدل درآمدزایی برنامه، ساختار تیم پروژه و طرح تبلیغاتی برنامه را توصیف می کند. طرح تجاری تنها راه برای راه اندازی استارتاپ است زیرا از آن برای ارائه ایده شما به سرمایه گذاران بالقوه و جذب آن ها استفاده می شود.

طرح تجاری در شروع استارتاپ
طرح تجاری در شروع استارتاپ

ما در مقاله دیگری به دستورالعمل های گام به گام درباره نوشتن طرح تجاری استارتاپ خواهیم پرداخت.

در اینجا می خواهیم اجزای اصلی طرح تجاری کسب و کار را به طور خلاصه نام ببریم و شرح دهیم.

  • خلاصه اجرایی : با مأموریت خود شروع کنید و سپس اهداف اصلی کسب و کار خود را لیست کنید.

 از این بخش برای توصیف ایده خود استفاده کنید. خلاصه گروه هدف و برخی مشاهدات کلیدی بازار و تحقیقات مشتری را وارد کنید. در این بخش اطلاعات مختصری در مورد منابع موجود، استراتژی بازار و سود آن اضافه کنید.

  • شرح شرکت و ساختار قانونی : در مورد تیم، ساختار آن و سبکی که قرار است روی پروژه کار کند اطلاعاتی را ارائه دهید. به جزئیات منابع موجود خود بپردازید و منابع اضافی را که ممکن است برای راه اندازی کسب و کار لازم داشته باشید، فهرست کنید. نقاط قوت تیم خود را ذکر کنید و برای تأیید این جمله که شرکت شما بهترین ایده برای اجرای موفقیت آمیز ایده است، دلایل کافی بیاورید.
  • بخش تحقیقات بازار: برای متقاعد کردن یک سرمایه گذار که ایده شما قابل توجه است، از حقایق در مورد وضعیت فعلی بازار استفاده کنید. درک صریح صنعت خود را در توصیف آن به طور خلاصه نشان دهید. نام رقبا را بنویسید و آنها را تحلیل کنید، روند بازار را مطالعه کنید. و شانس خود را برای به دست آوردن جایگاه خود بسنجید. توضیحات گروه های بازار هدف را اضافه کنید.
  • توضیحات محصول: درباره چگونگی کارکرد محصول و دلیل ارزش آن برای مخاطبان هدف توضیح دهید. اگر محصول یا خدمات شما نیاز به ثبت اختراع دارد، این امر را در این بخش منعکس کنید. چرخه عمر محصول خود و روشی را که می خواهید آن را به مشتریان آینده خود ارائه دهید، توصیف کنید.
طرح تجاری در شروع استارتاپ
طرح تجاری در شروع استارتاپ
  • طرح تبلیغاتی و بازاریابی:  به طور کلی از استراتژی بازاریابی خود بگویید. روشی را که می خواهید کاربران را به خود جلب کرده و حفظ کنید، توضیح دهید. طرح ها و پیش بینی های روابط عمومی را در این جا بگنجانید، چند استراتژی فروش مناسب را، فهرست کنید.
  • بخش بودجه : برنامه ریزی شغلی برای استارتاپ ها باید دقیق باشد. الزامات بودجه را مشخص کرده و مشخص کنید که در 6 ماه، یک سال و چند سال به چه میزان پول نیاز دارید. توضیح دهید که چرا به آن سرمایه نیاز دارید. و نشان دهید که چگونه می خواهید آن را صرف کنید تا اولین درآمد را بدست آورید. برنامه های مالی استراتژیک خود را (به مدت 5 سال یا بیشتر) ارائه دهید.

در مراحل مختلف انجام کارهای مربوط به شروع استارتاپ و ادامه آن، ممکن است نیاز داشته باشید که برخی امور را برون سپاری کنید تا نتیجه حرفه ای را به دست آورید.

گروه مهندسی ثمین، در طراحی وب سایت، گرافیک، موشین گرافی ها، تبلیغات و تولید محتوا می تواند همراه شما در پیشبرد استارتاپ شما باشد.

https://lanars.com/blog/how-to-start-a-startup-make-a-business-step-by-step

برچسب ها: بدون برچسب
0

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند